MENINGKATKAN KETERAMPILAN BERBICARA SISWA BELAJAR BAHASA INGGRIS MELALUI PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN UNDANGAN ( INVITATION ) PADA SISWA KELAS VIII

  • Agustinawati Agustinawati SMPN 3 Muara Bungo
Keywords: Talking, invitation learning media (invitation)

Abstract

The background of this study was that students were still weak in correct speaking, and students were inconsistent in pronouncing a vocabulary. This study aims to improve the speaking skills of students learning English through the use of invitation learning media for class VIII.A students of SMP Negeri 3 Muara Bungo. This type of research is a classroom action research conducted in two cycles. The results showed that the use of invitation learning media (invitation) could improve students' speaking skills with an average speaking skill of students learning English in the first cycle was 66 and the second cycle was 78

References

Davies, Ivor K. 2000. Instructional Technique. New York: Mc Graw-Hill, Inc
Hamid B. 2014. Peningkatan Kemampuan Berbicara Bahasa Inggris Melalui Media Gambar Berseri. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, Tahun 13, No. 1, Januari 2014
Ihsan,H. Fuad, 2005. Dasar-dasar pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Izzan, Ahmad, 2015. Metedologi Pembelajaan Bahasa Inggris. Bandung: HUmaniora
Khotimah, D K. 2020. Meningkatkan Kemampuan Berbicara Bahasa Inggris Siswa Kelas VII SMP Dengan Media Pembelajaran Flash Card. Jurnal Pionir LPPM Universitas Asahan Vol. 7 N0.3 Juli-Desember 2020
Nurgiyanto, B. 2001. Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sas.tra. Yogyajarta: BPEE.
UU RI No. 20 Tahun 2003 tentang SISDIKNAS. Bandung : Nuansa Aulia
Published
2020-12-03
How to Cite
Agustinawati, A. (2020). MENINGKATKAN KETERAMPILAN BERBICARA SISWA BELAJAR BAHASA INGGRIS MELALUI PENGGUNAAN MEDIA PEMBELAJARAN UNDANGAN ( INVITATION ) PADA SISWA KELAS VIII. Jurnal Muara Pendidikan, 5(2), 674-679. https://doi.org/10.52060/mp.v5i2.390